Zoeken

Visie, Missie.. en gewoon gezond verstand!

Business Development

We leven in een dynamische wereld, de economische ontwikkeling is niet te voorspellen, de drang naar steeds snellere en grotere groei is niet te stoppen en de technische ontwikkeling is soms moeilijk bij te houden. Misschien is dit voor uw bedrijf niet van toepassing, maar last van deze factoren heeft u zeker. Hoe zorgt u er voor dat uw producten en diensten zich blijven onderscheiden en een voorkeur behouden in projecten van uw bestaande klanten. Laat staan de keuze voor uw product of dienst bij nieuwe klanten.

Een nuchtere kijk op uw huidige manier van werken, de contacten met de markt en uw klanten is dan het begin.

Verkopen is een vak en met mooie bewoordingen of titels schiet uw personeel niets op. Mijn ervaring in het afstemmen van de commerciële organisatie en het aanbieden van de juiste tools kan u verder helpen. Met het scheiden van functies zoals product management, business development en account management brengt u een heldere structuur in “route to market”.

De juiste hulpmiddelen, zoals software voor klantrelaties (CRM), management informatie (ERP) en configuratie tools voor uw producten en diensten, zijn van belang om de effectieve verkooptijd van uw commerciële team te optimaliseren.

Ook is overleg en inbreng van het commerciële team tijdens de ontwerp fase van een product of dienst een noodzaak. Een gouden ontwerp is vaak te duur, te laat en sluit niet aan bij de behoefte van de markt.

Business Development helpt u de toekomst van uw bedrijf beter te voorspellen.